Catégories

![]()
texte imprimé
Royal Festival Hall, Auteur ; Monica Bohm-Duchen, Editeur scientifique | Sunderland : Northern Center for Contemporary Art | 1995The senseless horror of the Holocaust continues to send shockwaves through history. Few would question its profound influence on post-war philosophy, morality, theological and political thinking. Yet the impact of the Holocaust on the Fine Arts,[...]![]()
texte imprimé
Jean-Marc Cerino, Auteur ; Musée de la Résistance et de la déportation, Collaborateur | Saint-Étienne : Éd. des Cahiers intempestifs | 2000![]()
texte imprimé
Royal Academy of Arts (Londres), Auteur ; Norman Rosenthal, Auteur ; Michael Archer ; Michael Bracewell ; James Hall ; Nathan Kernan | Londres : Royal Academy of Arts | 2000An essential purchase for anyone interested in contemporary art, this is the catalogue of 'Apocalypse', one of the most exciting and memorable art events of the millennial year. In 1997, the Royal Academy's enormously successful 'Sensation' exh[...]![]()
texte imprimé
![]()
texte imprimé
Didier Semin, Auteur ; Tamar Garb, Auteur ; Donald Kuspit, Auteur | Londres : Phaidon | Contemporary artists | 1997Christian Boltanski came to prominence in the 1980s with major exhibitions at the Centre Georges Pompidou, Paris in 1984 and the Whitechapel Gallery, London in 1990. This text explores his art, arguing that it hovers between the trauma of the ex[...]![]()
texte imprimé
Centre Pompidou, Musée national d'art moderne (Paris), Collectivité éditrice ; Christian Boltanski, Auteur ; Bernard Blistène, Commissaire d'exposition ; Annalisa Rimmaudo, Commissaire d'exposition | Paris : Editions du Centre Pompidou | DL 2019Trente-cinq années se sont écoulées depuis la première exposition de Christian Boltanski au Centre Pompidou. Conçue par Boltanski lui-même comme une vaste déambulation au cur de son uvre, cette nouvelle exposition se veut moins une rétrospecti[...]![]()
Bulletin : texte imprimé
Art press, Hors-série n° 6 - Juin 2003 - Censures : Censure d'Etat, censure populaire, autocensure
Catherine Millet, Directeur de publication, rédacteur en chef ; Jacques Henric, Directeur de publication, rédacteur en chef | 2003![]()
texte imprimé
Shelley Hornstein, Directeur de publication, rédacteur en chef ; Laura Levitt, Directeur de publication, rédacteur en chef ; Laurence J. Silberstein, Directeur de publication, rédacteur en chef | New York : New York University Press | New perspectives on Jewish studies | 2003Impossible Images brings together a distinguished group of contributors, including artists, photographers, cultural critics, and historians, to analyze the ways in which the Holocaust has been represented in and through paintings, architecture, [...]![]()
texte imprimé
Jeu de paume (Paris), Auteur ; Tel Aviv Museum of Art (Tel Aviv), Auteur | Göttingen : Steidl Publishers | 2005Les images et installations de l'artiste israélienne Michal Rovner, née à Tel-Aviv en 1957, mettent en uvre un travail aux frontières, évoluant dans un « espace entre » (The Space Between, titre de sa rétrospective, en 2002, au Whitney Museum d[...]![]()
texte imprimé
Meyer Levin, Auteur ; Ariane James-Sarazin, Traducteur | Paris : Centre historique des Archives nationales | 2003![]()
texte imprimé
Jewish Museum, Auteur ; Norman L. Kleeblatt, Directeur de publication, rédacteur en chef | New York : Jewish Museum | 2001Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art features the work by thirteen internationally recognized artists who use imagery from the Nazi era to explore the nature of evil. Their works are a radical departure from previous art about the Holocaust, [...]![]()
texte imprimé
In preparation since 1969 - rejected so far by publishers - this slender volume finally sees the light of day nineteen years after the untimely death of Goodman - the first published collection of essays on NO!art. No understanding of Radical - [...]![]()
texte imprimé
Quel est le rôle des images dans la lisibilité de l'histoire ? C'est la question reposée dans ce livre. Là où "Images malgré tout" tentait de donner à comprendre quelques images-témoignages produites depuis l'"il du cyclone" lui-même - le camp [...]![]()
texte imprimé
Musée des Beaux-Arts de Caen, Auteur ; Alain Tapié, Commissaire d'exposition | Caen : Musée des Beaux-Arts | 1995![]()
texte imprimé
Chris Townsend, Editeur scientifique ; Jennifer R. Gross ; Shelley Hornstein ; Susan Lawson ; Melanie Marino ; Angela Dimitrakaki ; Pamela M. Lee ; Blake Stimson ; James E. Young | London / Londres : Thames & Hudson | 2004Rachel Whiteread is perhaps the most important living British artist. In The Art of Rachel Whiteread a group of leading critics from museums and universities in Europe and North America examine the full range of Whiteread's work, from the early[...]