Détail de l'auteur
Auteur Penelope Curtis |
Documents disponibles écrits par cet auteur (8)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
texte imprimé
Musée des Beaux-Arts de Calais, Auteur ; Annette Haudiquet, Auteur ; Penelope Curtis, Auteur | Calais : Musée des Beaux-Arts et de la Dentelle | 1996texte imprimé
Kunstmuseum Wolfsburg (Wolfsbourg), Auteur ; Robert Hewison ; Richard Cork ; Penelope Curtis ; Jeremy Lewison ; [et alii.] | Ostfildern : Hatje Cantz | 2002With works by more than one hundred artists, Blast to Freeze follows pioneering trends in the art of Great Britain over the course of a whole century. The publication begins and ends with a decisive break with tradition. On the eve of the First [...]texte imprimé
texte imprimé
texte imprimé
Ecole nationale supérieure des Beaux-Arts de Paris, Collectivité éditrice ; Musée Calouste Gulbenkian (Lisbonne), Collectivité éditrice ; Penelope Curtis, Préfacier, etc. ; Armelle Pradalier ; Eduardo Duarte ; Elisabeth Le Breton ; Emmanuel Schwartz ; Alice Thomine-Berrada ; Victor dos Reis ; Thierry Leviez ; Armelle Pradalier ; Rita Fabiana ; Eckart Marchand, Auteur ; Marie José Burki ; Carlos Azevedo, Photographe | Paris : Beaux-Arts de Paris éditions - ENSBA | cop. 2019Depuis une dizaine d'années, la technique du moulage a trouvé une nouvelle actualité. Des moulages de toutes sortes prolifèrent dans notre vie quotidienne, et les artistes tirent parti des nouveaux procédés numériques et des matériaux de synthès[...]texte imprimé
Hayward Gallery (Londres / London), Éditeur scientifique ; Ralph Rugoff, Éditeur scientifique ; Penelope Curtis ; Martin Herbert ; James Lingwood ; Lisa Lee | cop. 2014Inventively remixing past and present, the artists in The Human Factor pointedly revisited classical traditions of sculpture, while drawing on representations of the human body in contemporary popular culture. The Human Factor focused on artist[...]texte imprimé
The Henry Moore Institute (Leeds), Auteur ; Kunstmuseum Liechtenstein (Vaduz) ; Penelope Curtis | Leeds : The Henry Moore Institute | 2007In contrast with his later work, Thomas Schütte’s early work was light-weight and variable in dimension. Using the techniques of both traditional stage design and of contemporary conceptual art, he deployed multiple components – wallpapers, bric[...]texte imprimé
Museo nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), Auteur ; Lynne Cooke, Auteur ; Christine Mehring, Auteur ; Penelope Curtis, Auteur ; Enrique Vila-Matas, Auteur | Madrid : Museo nacional Centro de Arte Reina Sofía | 2010When used as the title of Thomas Schütte’s retrospective, the word “hindsight” carries multiple meanings. Primarily, it refers to the fact that the exhibition surveys a career that now spans more than thirty years. But it also alludes to the way[...]